O salata rapida cu fructe de mare.


Ca un” test pentru un prim post” as vrea sa incep cu o reteta de salata  la care am deja facuta o poza, dar nu am poze de indrumare.

Salata cu fructe de mare

Reteta este pentru 4 persoane iar in afara de fructele de mare pe care eu prefer sa le cumpar de la selgros(sunt congelate, ambalate in pungi de 1kg de o calitate apreciabila si sunt prefierte, iar un lucru important pentru mine este ca NU contin SURIMI), nu aveti de cumparat decat o salata,un castravete, 4-5 rosii si o legatura de ridichi, pe care dealtfel ar trebui sa la aveti in frigider.

Reteta :

-o salata verde

-4 rosii

-jumatate de castravete

-o legatura de ridichi

-500g fructe de mare

-4-5 linguri ulei de masline

-5 linguri de maioneza de casa

-sare,piper

-o mana buna de crutoane

Fructele de mare se decongeleaza sau se tin 5 min sub jet de apa rece dupa care se lasa la scurs aprox. 1 ora sau se sterg bine cu prosop de hartie(fructele de mare trebuie sa fie bine uscate pt a nu stropi cand le punem in ulei si pt a evita innabusirea in ulei).Intre timp frunzele de salata se spala sub jet de apa, rosiile,castravetele si ridichile se curata si ele si se spala sub apa rece. Salata verde se rupe sau se taie in bucati nu foarte mari,rosiile se taie in felii,ridichile la fel iar castravetii in cuburi.

Se pune o tigaie pe foc cu 2 linguri de masline iar cand este acesta fierbinte se adauga  fructele de mare si se soteaza 2-3 minute,uleiul nu terbuie sa fie rece pt ca altfel fructele de mare se vor innabusi si vor fi elastice.

Ingredientele pentru salata se pun intr-un bol se condimenteaza dupa gust, se adauga restul de ulei si se amesteca bine, se pun pe o farfurie iar cand fructele se mare s-au racit se pune peste salata ornand-o cu cate o lingura de maioneza(in care puteti sa adaugati putin iaur) si crutoane.

Crutoanele sunt bune in salata pentru a absorbi zeama din aceasta.cum sa faci crutoane bune in casa.

~ de magoo76 pe 10 Aprilie 2010.

5 răspunsuri to “O salata rapida cu fructe de mare.”

  1. Asa da mai finule… mai invat si eu sa fac mancare sanatoasa sa slabim pana la nunta … macar asa de bun simt. Ce ne-ai facut tu noua cu lipsa asta de comunicare cand vad pozele la salata parca vine cheful sa papam bunaciuni. Dar laptele ala de pasare… fenomenal.Pupici si la cat de multe retete… sa curga precum berea si vinul in familia noastra.

  2. Buna reteta nu am ce zice…dar stii cum zic americanii: „I am on a seafood diet. I see food and I eat it.”

  3. ..si inca ce gatesc!! (baietii…)
    Mi-as dori si eu un baiat d-asta, dar din pacate e cam tarziu acum :))

  4. Felicitari pentru blog, sper sa creasca mare si frumos.
    La reteta cu fructele de mare am o mica sugestie: foloseste intotdeauna unt pentru a cali/inabusi fructe de mare (preferabil nu romanesc deoarece este apos chiar si acum in 2010) – va fi mai gustos si chiar daca scapa o picatura de apa de pe o codiță de crevete nu va sari in sus ca uleiul 😉
    Sa auzim numai de bine

    • Multumesc de sfat dar mie imi place mai mult cu ulei de masline, ca asa cum am spus ele sunt prefierte si doar vreau sa le dau gust de prajit. intradevar nu stim sa facem unt nici in 2010 sau mai bine zis vrem sa vindem apa la pret de unt. eu folosesc „meggle” sau ‘president”.

Lasă un răspuns

 
